Лови весняні знижки до -30%!
Передзвоніть мені
Пн-Пт: з 10:00 до 19:00; Сб-Нд: вихідні

Історія годинників Citizen

Citizen – японська годинникова компанія, одна з двох найбільших в Японії, входить у рейтинг найпопулярніших у світі. Щорічно вона випускає 3 млн. годинників, активно впроваджує нововведення, сучасні (у тому числі екологічні) технології. Вклад виробника в годинникову історію складно переоцінити. Більшість з його релізів можна охарактеризувати словом "перший": це перша кварцева суперточна модель, електронна, в титановому корпусі, а також перший годинник на сонячному акумуляторі.



Citizen –лідер передових розробок

Так склалося, що бренд Citizen з'явився дещо раніше, ніж відкрилася компанія з такою назвою. Під цим ім'ям Інститут годинникових досліджень (Shokosha Watch Research Institute) у 1924р. випустив новікишенькові годинники. Інститут відкрився в 1918-му, із цього приводу бренд нещодавно відсвяткував своє офіційне 100-річчя. Назву придумали виходячи із заяви токійського мера. Він просив дослідників створити годинник, який буде доступним будь-якому громадянину, кожній простій людині. До цього подібні аксесуари коштували дорого і були доступні не кожному. Слово citizen переводиться з англійського саме як "громадянин". Одну модель з того релізу вручили володарюючому імператору. Той випробував подарунок на собі і письмово підтвердив його точність.



До цих пір діюча The Citizen Watch Company почала свою діяльність через 6 років, в 1930-му. А вже через рік явила публіці перші наручні годинники, які на той час активно витісняли кишенькові. У 1936-му підприємство побудувало фабрику в містечку Танаші, що входить в Токійську метрополію.

Його становлення можна назвати стрімким. У тому ж 1936-му виробник з'явився на китайському і азіатському ринках, а також на півдні Тихоокеанського регіону. Планувалася експансія і в інші держави, але через початок війни із США справа почала приходити в занепад. Якби виробник не переорієнтовувався на випуск верстатів в 1941-му, він би збанкрутував. У 1945-му Японія програла війну і приступила до відновлення майже повністю зруйнованої економіки. Перед керівництвом Сітізен з'явилося непросте завдання - відродитися. І їм це вдалося.



Вже в 1949-му підприємство створює філіал Citizen Trading Co., Ltd. для росповсюдження усередині країни. Він займається не лише випуском годинників, але і дослідницькими роботами. У 1953 р. відбувається об'єднання із ще однією японською фірмою Rhythm Watch Co., Ltd. У 1950-х поновлюється експорт продукції Сітізен в інші країни. У 1958-му компанія повернулася в Китай. А в 1960-му почала завойовувати ринок США, поставляючи деталі американським годинникарям з Bulova Watch. Ще через два роки бренд повертається в Південно-Східну Азію. У 1965-му відкриває німецький офіс, якому належить займатися продажами по усій Європі.



Незабаром після завершення японсько-американської війни годинниковій бізнес в Японії монополізує четвірка виробників: K. Hattori & Company (випускає продукцію під найменуванням Seiko), Ricoh, Citizen і Orient. До 1960-го настає криза годинникової галузі. Ricoh і Orient справляються з кризою катастрофічно погано. До 1965-го основними конкурентами стають Seiko і Citizen, вони випускають 80% продукції, представленою на полицях магазинів. Менеджери Сітізен шукали вихід з кризи в двох напрямах. Фірма працювала над різноманітністю своєї продукції, а частину колекцій прагнули пустити на експорт.



У післявоєнні роки у японських фахівців було занадто мало досвіду по просуванню експортних товарів. Але через 15-20 років він накопичився. І до 1967-го Японія стала третім у світі постачальником годинників. Лідирувала Швейцарія із-за довіри, якою користувалися годинникарі з цієї країни. На другому місці виявився СРСР, що поставляв недорогі наручні ходики в країни, що розвиваються.

За весь цей час у Сітізен набралося безліч гідних і оцінених напрацювань. У 1956-му під брендом випущений його перший удароміцний годинник. Через пару років - єдиний на той час японський годинник з будильником. А слідом за ними - перші наручні ходики у водостійкому корпусі. Це стало досягненням для Японії, яка в плані годинникових досягнень прагнула наздогнати Швейцарію.



У 1968-му торгова марка зважилася на завоювання Нового світу і початку з відкриття філіалу в Мексиці. Спочатку він тільки продавав продукцію, а пізніше на мексиканських землях відкрили своє виробництво. Далі було організовано Sunciti Manufacturers Ltd. у Гонконзі для виготовлення запчастин до механічних годинників. Після того, як кварцеві механізми почали поширюватися, було організовано спільне підприємство Bulova-Citizen. До речі, співдружність досі працює над спільними проектами.

У 1973-му відкрився офіс в Південній Америці. Через рік на германських землях відкривається підприємство Citizen Uhrenfabrik GmbH, де збирають готові вироби. І ще роком пізніше запрацювала фабрика по виготовленню механізмів в Південній Кореї. У 1978-му виробник отримував 25% доходів за рахунок експорту.



У 1970-х ринок США був дуже перспективним для розвитку. Але американські покупці не знали торгову марку Сітізен. Адже Bulova використовувала запчастини виробника і випускала продукцію під своїм брендом. Між тим, Seiko американці знали вже досить непогано. У 1975-му Сітізен наважується на відкриття комерційного офісу в США. Компанія починає продавати годинники під своїм брендом. З часом їй вдалося наздогнати Seiko, а разом два виробники вивели Японію на 2-е місце по світових продажах. При цьому швейцарські годинникарі почали втрачати аудиторію, оскільки недооцінили значущість кварцевих механізмів в годинниках.



Вважається, що бум кварцевих годинників в Європі в 1970-х почався не в останню чергу через недорогі і надійні вироби бренду. Уся його подальша історія - робота над технологічними нововведеннями і випуск моделей, які назавжди увійдуть до історії. Це винахід сонячних зарядних елементів Eco-Drive у 1976-му, супертонкі корпуси, синхронізація часу по супутниках або атомному годиннику і багато іншого. Філософія компанії - зробити годинник корисним і зручним для кожного власника.



Стилістичні особливості

Фішка бренду - стилістична різноманітність. У активі торгової марки є стримані і елегантні вироби для офісу, міцно збиті спортивні варіанти і високотехнологічні помічники на кожен день. Зустрічаються вироби у впізнанному морському і дайверському стилі, красиві дамські дрібниці з камінцями для виходу у світ. Ефектно виглядають сучасні моделі в стилістиці Ana-Digi з великою кількістю індикаторів на циферблаті, їх хочеться розглядати і крутити нескінченно. Переважна більшість виробів, навіть найоригінальніших, які продаються в Україні, можна купити за ціною до $500.



Колекції

У виробника безліч лінійок, в них перетинаються ті або інші функції:

  • Eco-Drive. Включає вироби, які працюють від сонячного акумулятора і завдають мінімальної шкоди довкіллю.


  • Promaster – дуже затребувана колекція, в основному серед дайверів і інших шукачів пригод. Випускається з 1989 р. Її характеристики - надзвичайна надійність і дивовижна функціональність, яка допоможе у будь-яких екстремальних умовах.


  • Signature Collection. Висококласна колекція для вимогливих покупців. Продається, переважно, в США. Має на увазі дизайнерський підхід до екстер'єру, різноманітний функціонал, ручне складання.


  • Chrono – зібрані хронографи з кварцовим генератором або сонячною батареєю.


  • Elegance – елегантні чоловічі і жіночі вироби класичного дизайну, переважно без зайвих ускладнень.


  • Marinaut – колекція спортивної спрямованості, стійка до дії вологи, пилу і ударів.


  • Automatic – класика з механічними калібрами, прозорою задньою кришкою, гільйошируванням циферблату і іншими родзинками. Незважаючи на мінливу моду, ці вироби у дусі швейцарських традицій затребувані і популярні.


  • Sports – дамські і чоловічі кварцові годинники для тих, кому не сидиться на місці. У них можна плавати, вони не бояться перевантажень і вібрацій, не вимагають специфічного обслуговування.


  • Titanium – вироби в остовах з надлегкого титану, дуже затребувані у покупців.


  • Жіночі колекції Clariti (яскраві аксесуари с камінцями), Lady Premiere (незвичайні і нетривіальні), Lady Diamond (для особливих свят і виходів у світ).



Нестандартні функції

У деяких колекціях бренду присутні різноманітні корисні ускладнення, в інших - ні. Наприклад, Promaster - колекція для справжніх мандрівників по рівнинах, горах і по воді. У ній є хронографи і функція GMT, тахіметр, глибиномір, логарифмічна лінійка, датчик EOL і інші можливості. Зустрічаються ускладнення і в інших лінійках. У асортименті торгової марки можна знайти годинники з компасом, вічним календарем, висотоміром і т.д.



Технології

У 1970-х японська компанія почала приділяти пильну увагу захисту довкілля, зараз вона є активістом в цій області. Тому її технологічні розробки спрямовані на те, щоб позбавити світ від зайвих забруднень. Випускаються безникелеві і титанові гіпоалергенні серії годинників, які не завдають шкоди здоров'ю власника. Замість нікелю, що міститься в нержавіючій сталі, в них використовується молібден.

Торгова марка - світовий лідер у сфері передових технологій. Вона розробила перший в історії годинник з електронним сенсором глибини для професійних дайверів і безліч інших цікавих речей.

  • Eco-Drive – фірмове напрацювання, що дозволяє годинниковим акумуляторам зарядитися від сонця і кімнатного освітлення, працювати до 10-15 років без зміни акумулятора. Завдяки ньому, бренд уперше в Японії набув права маркувати товари наклейкою Eco Mark. Eco-Drive використовується у величезній кількості продуктів Сітізен, у 2016-му відсвяткувала 40-річчя.
  • Eco–Drive Duo – гібридна розробка, що дозволяє механізму зарядитися одночасно від сонячного світла і переміщень зап'ястка.
  • Eco-Drive Thermo – ще одна гібридна технологія, що дозволяє заряду в акумуляторі накопичуватися від дії світла і різниці температур між людською шкірою і навколишньою атмосферою.
  • Atomic Timekeeping – синхронізація часу по атомному годиннику за допомогою радіосигналу, використовується з 1993 р. Виробник заявляє, що ця технологія дозволяє забезпечити відставання не більше 1 секунди на 20 млн. років.


  • Satellite Wave – супутникова синхронізація часу по GPS, винайдена у 2011-му.
  • Super Titanium – спеціальне загартування поверхні титану. На виході виходить матеріал в 5 разів міцніший, ніж нержавіюча сталь, і комфортний в носінні.
  • TiN – надзвичайно міцне нитрид-титановое напилення, запатентована розробка інженерів Citizen. Спочатку розроблялося для потреб NASA, удосконалювалося японським агентством промислових технологій і було доведене до пуття фахівцями бренду. Дозволяє"забарвлювати" годинник в золотистий колір. Напилення дуже стійке до стирання і тимчасової корозії.

Досягнення і нагороди

Сітізен лідирує серед Японських брендів усередині країни і виступає одним з провідних годинникових виробників на усій земній кулі. Бренду вдалося добитися того, що його ім'я асоціюється з самою інноваційною годинниковою технікою. У нього є торгове представництво на кожному материку. Популярність і визнання - результат постійного розвитку в плані технологічності і оформлення, прагнення до більш високих стандартів.



Багато років компанія бере участь в міжнародних салонах Baselworld, на яких представляє свої новинки в найавторитетнішому і почеснішому павільйоні Hall of Dreams. Це данина вкладу в розвиток годинникової індустрії. Серед інших важливих досягнень - право виступати офіційним хронометристом турніру по тенісу U.S. Open і з 1982-го бути партнером турніру фігуристів World Figure Skating.

Коротко про головні досягнення:

ГодДосягнення
1930 Офіційне заснування The Citizen Watch Company і через декілька місяців - випуск першого фірмового годинника
1936 Запуск власних виробничих потужностей. Вихід зазарубіжні ринки (Китай, азіатські держави)
1956 Перший годинники бренду в ударостійкому корпусі (механічні)
1958 Випуск першого в країні висхідного сонця наручного годинника с будильником, а за ним – моделі в водозахистному корпусі
1960 Прорив на ринок США, початок співпраці з Bulova
1965 Відкриття європейського офісу
1968 Відкриття зарубіжного філіалу в Мексиці
1970 Організовано відділення в Гонконзі. Початок співпраці у рамках підприємства Bulova-Citizen
1975 Годинники Сітізен починають продаватися в США під власним брендом
1976 Революційний винахід Eco-Drive і вихід моделі з використанням технології. Сенс в тому, щоб годинник зарядився не від батареї, а від сонячних променів. Eco -Drive активно використовується до наших днів
1980-1989 Вихід Ana - Digi Temp в стальному варіанті. На на їх циферблаті уперше з'єднали електронну і стрілочну індикацію даних
1985 У продажу з'являється Promaster Aqualand для дайвінгу -перша розробка, оснащена електронним глибиноміром
1989 Розробка і початок реалізації Radio Controlled – першій в історії моделі з радіоналаштуванням, що представляє час у ряді часових поясів
1996 Випуск супертонких Eco - Drive Slim з товщиною корпусутрохи більше 6 мм
1998 Вихід гібридної моделі Eco-Drive Duo. Вона може зарядитися від природного або кімнатного світла і руху руки. Майже відразу після цього з'являється дайверський реліз Promaster Aqualand Eco-Drive Chronograph
2000 Випуск ще однієї моделі з гібридною системою живлення Eco - Drive Thermo (заряд від світла і перепаду температурних показників між шкірою зап'ястка і повітрям). Навздогін виходять Perfection 2000 з вічним календарем. А потім Infinitum з особливою можливістю збереження заряду, що дозволяє механізму працювати автономно до 5 років. Одночасно в продаж запущені Eco-Drive Vitro з незримими фотоелементами, що уловлюють і поглинають світло.
2001 З'являються дайверські Promaster Cyber Aqualand. Їхможна підключити до комп'ютера, щоб завантажити або рахувати дані про занурення
2005 Уперше реліз Eco-Drive E2100 Power Reserve доповнюється стрілочним покажчиком заряду батареї
2006 Вихід радіохронографа на базі Eco-Drive. Тоді ж з'являється розробка Minute Repeater з репетиром (звуковим відображенням часу)

Посли бренду

У Сітізен безліч амбассадоров на різних континентах. Серед них:

  • Американська виконавиця і актриса Келлі Кларксон.


  • Білоруська тенісистка Вікторія Азаренко.
  • Ілай Меннінг, відомий квотербек в команді «Нью-Йорк Джайентс» (американський футбол).
  • Автогонщик із США Метт Кенсет.

Особливі моделі

Специфічних релізів в історії бренду немало. Наприклад, розробка Ana-Digi Temp з незрівнянним дизайном так запала покупцям в душу, що була випущена ще раз в 1998-2003 рр. в золотистому корпусі. Можна назвати і інші:

  • харизматичні і культові дайвери Orca BN0015-07E і BN0016-04L, які сподобались колекціонерам за надзвичайну красу;
  • ще одні прекрасні дайвери Ecozilla BJ8050, що теж примушують частіше битися серця колекціонерів (іноді вони ще зустрічаються у вільному продажі);
  • незрівнянні Signature BL1258-53L, велика рідкість для України;
  • лімітоване видання Promaster NY008, яке було випущено у 8-ми варіантах по 500-1000 штук в країнах Азії;
  • лімітка CA0456-85E, випущена до 100-річчя виробника у кількості всього 3 тис. штук;
  • інші лімітки AV0079-01A (Promaster Tsuno Chronograph Racer), BZ1044-08E (Proximity), JY8076-07E, JY8077-04H (обидві Promaster Skyhawk A-T), AT4133-09E (PCAT), AR5014-04E (Eco-Drive One).


Своє 100-річчя бренд вирішив відсвяткувати в 2018-му. Начесть цього був розроблений калібр під назвою Calibre 0100, символізуючий початок нового століття в історії компанії. Аксесуари з його використанням обіцяли представити на виставці Baselworld-2019.


Інформація про використовувані матеріали

Для створення продукції застосовуються такі матеріали:

  • для корпусів - найчастіше нержавіюча сталь (на металі вибите Stainless steel), потім латунь (напис Base metal ззаду) і легкий титан;
  • для ременів - каучук, натуральна шкіра, нержавіюча сталь, титан;
  • PVD- напилення по металу - паладієве, золоте і інші;
  • механізми - Miyota (механіка з автоматичним підзаводом, кварцеві);
  • стекла - мінеральні і сапфірові.


Бренд виступає передовиком в створенні титанових корпусів, робота над цим проектом почалася ще в 1960-тих. Перший титановий варіант поступив в продаж у 1972-му. У 1990-му почали використовуватися нові титанові сплави, що розширили можливості інженерів і дизайнерів. Досі титан широко використовується в продукції Сітізен, методи його обробки постійно удосконалюються. Ще одна фірмова розробка - міцне золотисте напилення TiN, згадане вище.


Відеоматеріали

Міні-історія про годинники Citizen. На відео показано як в різних роках створювалися нові технології в годинниках (Eco Drive, Parawater и тд):



Підбірка моментів з годинниками Citizen з фільму ALICE IN WONDERLAND (Аліса в Країні чудес):



Лімітовані моделі, випущені до 100-ліття компанії:

  • модель EE4058-19E


  • модель CC7005-16G


Супер тонкий годинник на сонячній батареї Eco-Drive One Super Titanium model AR5030 59L:



Лімітована модель Eco-Drive One-2018 limited model AR5044 03E випущена в кількості 1000 шт.:



CITIZEN Baselworld 2018-віртуальный тур:



Офіційні ресурси: