Лови весняні знижки до -30%!
Передзвоніть мені
Пн-Пт: з 10:00 до 19:00; Сб-Нд: вихідні

Історія годинників Timex

Timex – найвідоміший американський годинниковий бренд, який радує своїх шанувальників уже понад 160 років. Створює стильні класичні годинники, трендові фешн-аксесуари, моделі для спорту, туризму, дайвінгу та інших видів активності. Дивна особливість виробника, яку він не змінює півтора століття - здатність запропонувати людям те, що актуально саме в поточний момент. Тому з ним складно змагатися. Марка створює продукцію для споживачів самого різного віку, соціального стану і звичок. Багато поколінь американців росли і дорослішали разом з цим годинником, тепер така можливість є і у європейців.



Timex: вірний друг кількох поколінь покупців

Спочатку годинникова марка створювалася для простих людей. Якщо говорити сучасною мовою, вона працювала на мас-маркет. В середині і наприкінці 19-го століття творці Таймекс продавали свої ходики настільки недорого, що їх могли собі дозволити представники робочого класу. Це було немислимо, адже годинник в ті часи коштував надзвичайних грошей і вважався мало не предметом розкоші. Бренд починав з виробництва реплік, створюючи аналоги більш дорогих закордонних виробів, і лише через деякий час перейшов до розробки оригінальної продукції.

Перша серійна модель Таймекс називалася Waterbury в честь містечка в штаті Коннектикут. Вона з'явилася у 1880-му і швидко завоювала свою аудиторію. У порівнянні з аналогами цей годинник коштував недорого і був оснащений надійним механізмом. При його виробництві виробник вловив тренд, як буде робити багато разів після цього. Для збирання продукції використовувалася праця жінок. Це виявилося вигідно і зручно: робітницям в ті роки платили менше, ніж працівникам-чоловікам, а копітку роботу жінки виконували набагато краще. Waterbury продавалися не тільки в Штатах, але і експортувалися до Європи. Але почнемо спочатку.



Засновниками Таймекс стали власники підприємства Benedict&Burnham Manufacturing, яке займалося виробами з кольорового металу. Допоміжні приміщення магазинів «Бенедикт і Барнхем» пристосували під виготовлення камінних і підлогових годинників. А перша офіційна назва годинникової фірми з'явилося в 1857 році, вона звучала як Waterbury Clock. Дія відбувалася в Уотербері в Коннектикуті.



Початок 20-го століття ознаменувався випуском знаменитої кишенькової моделі Yankee, або «годинника за 1 долар». Цьому посприяв енергійний нью-йоркський підприємець Роберт Інгерсолл. У той час він уже був співзасновником іншої часової компанії, Ingersoll, яка з часом стала своєрідним символом Америки. У 1900-1920-х роках було реалізовано 40 млн. штук Yankee, це зробило Waterbury Clock одним з найбільших гравців на годинниковому ринку США. Модель оцінили всі: золотошукачі і шахтарі, фермери і конторські службовці. Її носив навіть Марк Твен.



До початку Першої світової за запитом уряду компанія почала випускати Yankee з наручним ремінцем, цей годинник офіційно включили в екіпіровку солдатів. Після закінчення військових дій службовці поверталися додому зі звичними наручними годинниками. Багатьом цивільним сподобалася ідея носити хронометр на руці. Так ветерани війни і компанія Уотербері Клок посприяли популяризації наручних годинників.



Маркетологи бренду завжди тримали ніс за вітром і хапалися за перспективні ідеї. Так, виробник одним з перших в світі починає займатися продажем продукції для фанів. У 1930-х дуже популярним стає Міккі Маус, персонаж The Walt Disney Company. Waterbury Clock купили ліцензію на використання мультяшного героя, першими почали випускати будильники і дитячі годинники з його зображенням. У них - лапки замість стрілок і багато інших милих деталей. В країні самий розпал Великої депресії, але вироби за півтора долара продаються досить жваво. Всього за пару років продано 2 млн. одиниць продукції з Міккі Маусом на циферблаті. Міккі допоміг компанії пережити час економічного спаду, коли багато інших виробників збанкрутували. До речі, ліцензія діє до сих пір, годинники з мишеням активно продаються.



Після початку Другої світової війни виробника перекуповують норвежці і перейменовують в U.S. Time Company. Їм довелося дещо змінювати рід діяльності: в ті роки вони випускають механізми для зеніток і артилерійських знарядь, таймери високої точності. Це дало підприємству величезний досвід, а напрацювання вони використовували при випуску перших в світі надійних бюджетних годинників. «Надійних» - значить, таких, які витримують струс, удари, падіння і інші механічні дії.

Щоб продемонструвати можливості хронометра, для публіки влаштовували різноманітні показові випробування. Наприклад, у 1958-му бренд домовляється з творцями телешоу, яке вів популярний артист Джон Кемерон Суейзі. Перед глядачами його вироби піддавалися всіляким випробуванням на виживання, ідеї для них люди надсилали в листах. Годинники скидали з великої висоти в море, клали в морозилку, втягували в пилосос і знущалися над ними іншим чином. Це було вражаюче, своєрідна рекламна кампанія завоювала серця американців, і продажи злетіли. У 1960-му кожен третій годинник, який виявлявся в руках покупців в США, був промаркований як Timex.



Заслуговує на увагу ідея марки випустити жіночий набір зі змінними корпусами і кольоровими ремінцями. Він називався Cavatina і з'явився на початку 1960-х. Набір давав можливість міняти аксесуари так часто, як це було б потрібно.





Можливо, слова «народний бренд» звучать забавно, але до середини 1960-х Таймекс став саме таким. А ще через 10 років він міг похвалитися 500 мільйонами проданих механізмів. Компанія постійно працювала над вдосконаленням своїх виробів в плані екстер'єру і функціоналу. Так, в 1992-му було придумано революційне підсвічування Indiglo. Зараз близько 75-80% виробів фірми використовують зелену підсвітку за технологією Indiglo Night Light.



У 1970-х в світі почався ажіотаж з приводу кварцових електронних розробок. Він приніс виробнику і удачі, і проблеми. Публіка масово переключилася на кварцові розробки японських корпорацій. Підприємства та магазини Таймекс втратили частину прибутку, частково згорнули виготовлення аналогових годинників і зосередилися на електронних. Це був крок на шляху до розвитку, але досить болючий.

1990-ті роки були присвячені роботі над інноваціями. Спільна робота з Microsoft, Apple і Motorola стала доробком для випуску смарт-вотч в майбутньому. У 2000-ті компанія вступила провідним американським годинниковим виробником. На початку нового тисячоліття в містечку Уотербері відкрився музей Timexpo, що оповідає про досягнення бренду. В новому столітті він співпрацює з ТехноГігант AT&T, Qualcomm і іншими. Результат - випуск у 2014-му smart-watch під назвою Ironman One GPS+



Timex завжди було нудно займатися тільки годинниками. Зараз підприємство знаходиться в першій трійці виробників ювелірних прикрас та аксесуарів. Також воно давно і міцно перебуває в п'ятірці найбільш прибуткових годинникових компаній світу. Виробнича база розосередилася по 20 країнам, а товари реалізуються у 100 державах. Успіху виробника завжди сприяла вірна маркетингова політика і соціальні орієнтири. Завдяки компанії, Коннектикут почали називати американською Швейцарією.


Стилістичні особливості

Виробник створює аксесуари для покупців різного віку, роду діяльності та з різними запитами. Тому його продукція дуже різна. Це можуть бути аналогові або електронні моделі, варіанти з простими мінімалістичними циферблатами або складним набором функцій. За відгуками критиків, у виробах Timex поєднуються італійська елегантність, швейцарська точність, німецька грунтовність, американська демократичність і сучасні технології.



За роки роботи виробництва його продукція стала еталоном всього, чого тільки можна: витонченості і надійності, простоти і розкоші, престижу і доступності. Її загальна риса - привабливість. Ці хронометри ніколи не виглядають нудно й сумно. Компанія приділяє пильну увагу дизайну, допрацьовує його, жодна наступна модель не повторює попередню.



Колекції

Модельний ряд бренду просто величезний. Щоб логічно сегментувати, його поділяють на колекції. Забавно, що деякі розробки можуть одночасно входити в декілька колекцій. Серед них можна виділити такі основні і популярні:

  • Ironman – одна з найвідоміших і видатних колекцій (хоча непомітних у виробника практично немає), яка випускається і вдосконалюється близько 25 років. Призначається для атлетів і любителів спорту. Для неї корпорація Microsoft розробляла оригінальне ПЗ, що дозволяє з'єднуватися і синхронізуватися з ПК. Особливість серії - незвичайне розташування кнопки хронографа. У загальному випадку вона розміщується збоку, на торці. У Ironman її розташували під циферблатом внизу. Це полегшує використання хронографа під час бігу і інших видів активності. Годинники вміють міряти пульс, пройдену відстань і навіть витрачені калорії.


  • Intelligent Quartz – надійні і презентабельні аналогові розробки для чоловіків і жінок. У них багато спеціалізованих функцій, які будуть корисні туристам і в повсякденному житті. У подорожах і при перельотах допоможуть компас, індикатор місячних фаз, другий часовий пояс, світовий час, яхт-таймер, ретроградний хронограф і інші корисні можливості. Ці годинники виглядають технологічно і видовищно.


  • Expedition – функціональна і настільки ж знаменита колекція, як Ironman, розрахована на подорожі та походи. У неї входить лінійка WS4 з широким композитним екраном-дисплеєм, на якому відображаються доступні дані: час, кліматичні показники і т.д. Є хронограф до 100 годин, датчик активності, прогноз погоди на найближчі 4-6 год. Екран закривається металевою кришкою. Завдяки режимам день / ніч підсвічування в темний час включається дотиком до будь-якої кнопки. До Expedition належить також E-Instrument - лінійка з аналоговим відображенням часу, компасом і стильним дизайном.


  • Waterbury – легендарна перша колекція, яка до сих пір випускається.


  • Marathon, Triathlon – спортивні серії, розраховані для активних людей. Перша характеризується мінімалістичним виглядом і набором функцій, корисних для бігунів.


  • Easy Reader, SL – офісні серії. Найменування першої перекладається як «легко читаються»: на великих дисплеях розташовані добре видимі цифри, немає нічого зайвого.


  • City Collection – на кожен день. У ній зібрано безліч нейтральних виробів без якихось особливих нововведень в дизайні і функціональних ускладнень. Це прості і привабливі міські годинники без зайвого.


  • Heritage – аксесуари трохи вінтажного дизайну, лаконічного, але ефектного. Їх в повній мірі можна назвати історичною спадщиною Timex.


  • Weekender – аналогові варіанти з легко змінними аксесуарами. Наприклад, двосторонніми ремінцями. Сподобаються любителям новизни і свіжих вражень.


  • Outdoor – розробки для людей, які ведуть активне життя, але не для спортсменів. Підійдуть для геодезистів і проектувальників, фермерів, рейнджерів і т.д.


  • Youth Collection – підліткові та дитячі серії в яскравих кольорах, з малюнками і декором. Сюди ж входять спортивні варіанти для школярів.


Нестандартні функції

Історія бренду більш, ніж нестандартна: він починав як виробник копій, потім став робити упор на модні годинники. Однак в його активі безліч дійсно корисних, довговічних і функціональних розробок з широким набором функцій. Серед останніх:

  • календар, в тому числі автоматичний;
  • хронограф;
  • «набір туриста»- термометр, компас, альтиметр, глибиномір;
  • калориметр;
  • функції в допомогу спортсменам - крокомір, датчик пульсу і т.д.;
  • індикатор «день-ніч»;
  • світовий час;
  • індикація часу у другому часовому поясі;
  • логарифмічна лінійка;
  • яхт-таймер;
  • відображення даних про припливи-відливи;
  • GPS;
  • індикатор заряду батареї і багато іншого.

Вироби бренду можуть похвалитися водонепроникністю 30 - 200 м, останній показник особливо порадує дайверів.


Технології

В першу чергу, Timex відомий покупцям як модний бренд. Але не варто його недооцінювати. В активі інженерів компанії кілька технологічних новинок, які активно використовуються і дуже цінуються користувачами. Без інновацій та інтелектуальних вкладень неможливо розвиватися і рости. Серед використовуваних технологій:

  • Indiglo – унікальне фірмове підсвічування, найвідоміший запатентований винахід. Електролюмінісцентне підсвічування Індігло називають одним з кращих в світі. Воно світить довше і яскравіше, ніж аналоги у інших фірм.
  • Solar – власна розробка, яка дозволяє зарядити батарею від сонячної батареї. Знахідка для користувачів, які не хочуть користуватися одноразовими батарейками і забруднювати екосистему своєї країни.
  • Intelligent Quartz – багатоелементна платформа, що з'єднує розробки інженерної механіки та мікропроцесорні технології. Працює на базі фірмової системи Quartz Analogue, обробляє дані сенсорів (висотоміра, компаса і т.д.) в цифровому вигляді, але виводить результати в аналоговому. Зазвичай складними технологіями такого рівня володіють японські бренди. Таймекс - один з 4-х НЕ-японських, який самостійно розробив подібну інновацію. Вона дозволяє користувачеві отримувати масиви інформації про час в різних містах, приливи і відливи, географічних даних і т.д. З використанням Intelligent Quartz розробляються smart-watch.
  • Dual-Tech, Combo – система, що поєднує переваги аналогового і електронного відображення даних. Інформація може виводитися на цифровий дисплей, але в аналоговому вигляді.
  • Tap Screen – дозволяє управляти інформацією за допомогою натискання на екран. Задіюється в багатофункціональних і фітнес-виробах.
  • Flix – режим управління підсвічуванням Indiglo. Цю функцію зручно підключати, коли зайняті руки. Вона допомагає включати підсвічування швидким поворотом кисті. Це зручно в польових умовах або при спортивних тренуваннях.
  • SiRFstar і SiRFInstantFix – дозволяють отримувати дані про місцезнаходження і пройдену дистанцію за допомогою високочутливого GPS-сигналу низької енергоємності.


Досягнення і нагороди

Про успіхи виробника написано чимало. Наприклад, у 1950-му кожна третя модель, яку продали в США, мала маркування Timex. Це неймовірний показник. В історії марки є кілька ключових досягнень, які визначили її майбутнє.


РікДосягнення
1854 Підприємство починає свою діяльність з виготовлення підлогових годинників
1880 Випуск першої індивідуальної, поки ще кишенькової моделі Waterbury
1895 Початок випуску Yankee, «годинників за 1 долар», спільно з Ingersoll&Brother. Вони виходили під брендом Ingersoll. До початку Першої світової війни продано 40 млн. штук
1915 Компанія стає найбільшою годинниковою в США
1933 На Всесвітній виставці в Чикаго демонструється автоматизований конвеєр з випуску моделей з Міккі Маусом. Ці годинники теж випускалися під маркою Ingersoll, але фактично є спадщиною Таймекс
1942 Зміна власника та назви, тепер марка іменується United States Time Corporation
1986 Вихід Ironman Triathlon. Розробка поклала початок спортивної та екстремальної лінійки
1992 Винахід ефектного зеленуватого підсвічування Indiglo night-light
1994 Випуск програмованого девайса Data Link спільно з Microsoft. Це був годинник, суміщений з органайзером і записником. Пізніше вироби стали доповнюватися системою i-Control, що дозволяє дистанційно керувати iPod (спільна розробка з Apple)
2014 Вихід перших смарт-вотч Ironman One GPS+

Посли бренду

Аксесуари Timex можна часто побачити на зап'ястях знаменитостей. Національного виробника підтримують американські президенти. Наприклад, Білл Клінтон носив спортивну модель Ironman Triathlon, а його наступник Джордж Буш - Easy Reader. Клінтона критикували за його вибір, називаючи годинник незрозумілим і пластмасовим, порівнянним по товщині з цеглою. Це забавно, але президент змінив наручнний годинник лише через рік після обрання.Звичайно, державні мужі ні в якій мірі не були представниками Таймекс, а користувалися годинниками, виходячи зі своїх особистих переваг.



У видовищному і веселому рекламному ролику Таймекс знявся американський спортсмен Броді Сміт, гравець в Алтіма-фрісбі. У кліпі головний герой і його помічники виконують різні трюки з диском фрісбі, стрибають зі скель у воду і отримують задоволення від ігор на фоні прекрасної незайманої природи.


Особливі моделі

Компанія любить співпрацювати з іншими відомими виробниками модних, популярних та інноваційних речей. З початку співпраці зі студією Уолта Діснея почалася черга колаборацій. Наприклад, в 1998-му Таймекс спільно з Motorola випустили Beepwear - хронометр з можливостями пейджера. Співпрацювати з Motorola було дуже здорово і престижно, адже саме цей американський бренд винайшов пейджер (1956) і портативний стільниковий телефон (1983).



Одна з ліміток, яку до сих пір можна зустріти в продажу на аукціонах - Waterbury Limited Edition Male (TW2P64600) 2010 року випуску. Ще один реліз - Limited Edition MK1 Watch, запущений в кінці 2018-го по слідах оригінальної мілітарі розробки MK1 (1982 г.). Багато прекрасних і забавних вінтажних моделей можна знайти за запитом Timex Watch Walt Disney Vintage. Серед них зустрічаються циферблати з Міккі Маусом, Дональдом Даком та іншими персонажами.



Інформація про використовувані матеріали

Для корпусів застосовується, переважно, нержавіюча сталь, рідше - титан і латунь. Іноді метал покривається PVD-напиленням. Досить часто застосовується пластик, особливо в туристичних і спортивних моделях. Браслети роблять зі сталі, ремені - зі шкіри, міцної тканини НАТО, полімеру, каучуку, силікону та інших матеріалів.



Для прикраси деяких моделей застосовуються дорогоцінні камені і позолота. Особливістю виробника є використання виключно власних механізмів - частіше кварцових, рідше механіки з автопідзаводом. Він не вважає негожим встановлювати не тільки мінеральні, а й легкі пластикові стекла. За плечима Таймекс - багаторічна історія створення модних і корисних аксесуарів по дійсно помірній вартості.

Щорічно колекції поповнюються новими розробками, гідними уваги. Наприклад, у 2018-му побачили світ Harborside, Welton, Addison і Torrington. Бренд прагне підлаштовуватися і покращувати себе під мінливі запити споживачів, саме завдяки цьому і процвітає.


Відеоматеріали

Технологія INDIGLO® в абсолютно новому світлі. Новинка Timex MK1 Supernova має перфорацію на циферблаті, створюючи абсолютно новий зовнішній вигляд при включенні годинника:



Попередня модель Fairfield Supernova з перфорацією на циферблаті:



Timex пропонує інноваційний дизайн, який демонструє свій досвід в годинниковій справі. Timex Custom Variety Watch:



Таймекс з'єднали традицію старих добрих часів, щоб створити вінтажний годинник Welton. Welton Vintage Snoopy має корпус з нержавіючої сталі, кварцовий механізм і коричневий шкіряний ремінець. Пес Снупі, намальований на циферблаті, тримає бейсбольну біту, яка є секундною стрілкою:



Новинка 2018 року Timex Marlin® Automatic Watch. Годинник механічний з автопідзаводом, має куполоподібне скло і шкіряний ремінець від S.B. Foot Tanning Company:



Новинка 2018 року Timex з колекції Harborside. Модель представлена в двох варіантах - на ремінці і на браслеті:



Відео про те, як змінити ремінець на годиннику Timex:



Офіційні ресурси: