Автоподзавод в механічному годиннику

Автопідзавод (автоматичний годинник, годинник automatic) - система, що дозволяє годиннику зарядитися тоді, коли рухається зап'ясток його власника. Вона зручніша, ніж звичайна механіка, яка підзаводится за допомогою заводної голівки (ремонтуара).



Формально, автоматичний завод - це ускладнення, яке спрощує життя. Воно використовується з 1777 року і було придумано у Невшателі (одній зі швейцарських кантон) годинникарем Аврамом-Луї Перелле. Відтоді конструкція практично не зазнала змін. Завдяки ній, годинник з автопідзаводом називають "вічним двигуном".

Де використовується і для чого служить

Завдання механізму - зробити так, щоб в процесі експлуатації годинник не треба було заводити. Тобто взагалі переживати, що одного разу він зупиниться. Проте на таких моделях все одно є заводна голівка. Вона використовується для підзаводу, якщо виріб довго лежить. До речі, є спеціальні скриньки з віндерами, працюючими від мережі, - вони не дають годиннику зупинитися. Але в них небажано постійно зберігати вироби, краще дозволяти останнім самостійно зупинитися.



Автопідзавод - найважливіша характеристика механізму і один з визначальних моментів при купівлі годинника. Помилитися тут складно: є вироби на механіці, з автопідзаводом, кварцеві (на батареї) і на сонячних батареях.

Принцип роботи

Технічно автопідзавод - це маятник (ексцентрик), який переміщається під час руху руки і підзаводить пружину. Годинникарі називають цей ексцентрик сектором або ротором. Візуально він нагадує пластину з легкою основою і накладкою у формі сектора з досить важкого вольфрамового сплаву. Наприклад, в годиннику з прозорою задньою кришкою цю пластинку можна відмінно розглянути. Центр тяжіння ротора зміщений донизу, при русі руки він рухається і приводить в роботу систему шестерінок, через яку накручується пружина.

Із-за конструктивних особливостей моделі з автоматичним заведенням товще і важче за механічних. Їх використання втрачає сенс для малорухомих людей, а також тих, хто прикований до ліжка або інвалідного крісла.

Цікаві факти

Вироби з автопідзаводом можуть зупинитися. Це відбувається, якщо вони довго лежать без руху. Може вийти з ладу система маятника - наприклад, через удар або падіння. Трапляються зупинки із-за проникнення вологи. Стрілки не йдуть? Не потрібно самостійно розбирати механізм, краще відразу віднести його в сервісний центр.



Якщо треба подзавести вручну, краще робити це не на руці і уникати зайвого тиску на заводну голівку. Варто крутити її на 8-10 оборотів, але небажано робити більше 20.

Приклади

Моделей з автопідаводом - велика кількість. У сегменті середньої цінової категорії їх в 3-4 рази більше, ніж чистої механіки. Є вони у швейцарських, японських і інших виробників. Наприклад, у Aerowatch (36923.JA03, 70930.AA03), Adriatica (ADR 2804.52b3a), Edox (85014 37r GIR), багато варіантів у Certina (C006.407.16.088.00), Hamilton і Orient.



Чому автоматика набагато зручніша за механіку

Автоматичний завод позитивно позначається на точності, оскільки пружина постійно знаходиться в робочому, зведеному стані і практично ніколи не розслабляється. У цьому полягає одне з важливих достоїнств годинників з автопідзаводом: вони точніше механічних з ручним заводом. Останні можуть трохи сповільнюватися, якщо заряд пружини закінчується.



Якщо годинник ніколи не зупиняється, значить, не вийде загубитися в числах і днях: календар і інші індикатори працюватимуть стабільно, а дата завжди залишиться актуальною. У моделях з ротором треба рідше відкручувати заводну голівку, що зменшує вірогідність попадання пилу і вологи в механізм.

Для виготовлення ротора використовуються досить дорогі матеріали, що здорожує виріб. Проте така плата за зручність і можливість не думати постійно про підзавод. Моделі з автоматичним заведенням - найбільш практичні і поширені серед механічних годинників.

Опубликовано 12.01.2019


(044) 361-37-43
(067) 706-33-63
(066) 179-44-49
(063) 208-88-94
Зворотний дзвінок
Пн-Пт 10:00-19:00
Сб-Нд Вихідні